söndag 11 mars 2012

Draken Ulrik och Mini-Fiffilurer

"Hej hej", säger Ulrik  =)
Det händer mycket annat än virkning just nu i Pysselstugan, bland annat födelsedagsfirar vi igen. På de små stunder som blivit över har jag fortsatt testvirka Jannas fina drake, och han har numera alla delar klara. De är bara inte monterade än...  =)

På promenad på pysselbordet...
Fin blir han, vår Ulrik. Och fast han är virkad i tunnare garn än Jannas rekommendation i mönstret så är han hela 30 cm från nos till svansspets. Mönstret finns ute nu, och jag rekommenderar alla drak-sugna virkare där ute att prova. Det är iofs inget nybörjarmönster, men bra och pedagogiskt skrivet med många bilder - så låt alla drakägg kläckas nu till våren!

Så har jag sett att alla vinnarna i mitt lilla födelsedagslotteri har fått sina hemlisar nu, så då kan jag också visa dem här! Våren till ära skickade jag iväg ett gäng mini-Fiffilurer, som nu finns spridda från norr till söder  =D

Eva fick en hel rad av mini-Fiffilurer, med blommor och bjällra att ringa in våren med.

Mini-Fiffilurerna är virkade som de stora Fiffilurerna (mönster på dem finns här), fast bara i några varv och med mycket tunnare garn. Det är Tildas broderigarn från Panduro faktiskt. De fanns i en så härligt vårlig förpackning sist jag var på besök.
Blommorna kommer från en blogg som jag glömt spara, så den måste jag genast leta upp igen, för jag tycker jätte mycket om dem. De dyker nog upp här igen så snart jag hittat tillbaka. Är det någon som känner igen dem mottages tips tacksamt!

Tröstpriserna till Carro och Emma var också varsin mini-Fiffilur. Kanske hänger de i ett påskris om några veckor   =)

Må bäst allihopa ♥

4 kommentarer:

  1. Än en gång tack. Mina fiffilurer har fått en hedersplats i mitt pysselrum. De är jättegulliga. Plinga in våren , kan de göra idag !! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Den var jättefin filuren jag fick, helt i min smak :)

    SvaraRadera
  3. Så fin han är, Ulrik. /Knatten

    SvaraRadera
  4. Men åååååh vilken underbar drake! :)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥