måndag 19 mars 2012

♥ ♥ ♥

Vad ger man sina kära så de vet att man tänker på dem och tycker om dem, även när man inte är tillsammans? Ja.... svår fråga när det gäller t ex cool son i övre tonåren.... Man blir lätt stämplad som larvig då. Om man däremot har dotter i 10-års åldern är det lättare  =)

Inför alla hjärtans dag hittade jag ett så fint mönster på en till Konstnären perfekt liten scarf, men det var med lite väl kort varsel för att göra klart den tills dess. Dock fyllde hon ju år några veckor senare! Se så fin hon blev!


Mönstret hittade jag här, hos väldigt duktiga FutureGirl. Hennes Starling bag har jag gjort tidigare, kolla här om du är intresserad av den.
Den här scarfen är virkad i Marks & Kattens Fame Rand, 70% superwash ull, 25% polyamid, 5% akryl, med virknål nr 3 i själva mönstret samt virknål nr 4 i kanten runt om. Den gick fort och lätt att göra. Dock lärde jag mig aldrig mönstret utantill, trots att det bara var upprepning av samma hjärta 24 gånger. Man gör två delar med 12 hjärtan i varje som sen virkas ihop "mitt bak i nacken". På det viset hänger alla hjärtan rätt på båda sidor! Fiffigt!


Som ett lite extra bling bling virkade jag dit en liten berlock i formen av en stjärna och orden "Just for you". Kan säga att dottern uppfattade det bakomliggande budskapet genast, och log stort utan att tycka att jag var det minsta larvig. Skönt!  =)

Får klura mer på vad tonåringen skulle kunna ta emot och fortfarande tycka var okej. Förslag mottages tacksamt...

Nu så, kudden väntar. Må bäst allihopa ♥ 

Tillagt senare: Konstnären har nu bestämt att resten av detta nystan ska transformeras till Ulriks drakflicka! Det anser hon också betyder att drakflickan torde komma ganska snart....   =D

3 kommentarer:

  1. Den var söt, kul med berlocken till också.
    Du det är inte lätt att få göra till sina egna ungar när de är små, men nu när mina är äldre, då vill de ha hela tiden, då uppskattas det på ett helt annat sätt. Lycka till i ditt fnulande på idé.

    SvaraRadera
  2. Söt scarf med sött mönster!
    Jag har gjort mössor i olika modeller till mina grabbar, och de används bevisligen!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥