fredag 4 november 2011

Tema vatten i pysselstafetten

Många härliga inspirationsbidrag har kommit i pysselstafetten som Jonna D drog igång för en tid sen. Helt plötsligt var det min tur! Tema: Vatten.

Regn? Hav? Vattendroppar? Sjöjungfru? Fiskar? En sjal i snäckskalsmönster? Vatten....?
Dagarna gick och jag klurade. Verkligen K-L-U-R-A-D-E !!
Här har varit väldigt mycket jobb i mitt huvud senaste tiden, och när det inte har jobbats har jag grejat med sånt som jag inte kan visa riktigt nu och med färdigställandet av draken Elliot. Vatten, vatten...?

Så plötsligt insåg jag att min egen lilla underbara konstnär hade ett stort pysselprojekt på gång, som hon startat helt själv. All hennes lediga tid gick åt, och och hon engagerade mig och några till i sitt samlande och skapande. Det tog dagar, över en vecka, men till slut var hon färdig (och mycket nöjd) och med en stor trumvirvel och ett jätte- TA-DAAAAA!!! visar vi härmed Pysselstugans bidrag i pysselstafetten med tema Vatten:

Konstnärens Akvarium


Byggt av större delen av en skokartong (locket är borttaget, och lite senare ska jag visa vad hon gör med det...). Målat med hobbyfärg från Panduro. Dekorerat med en blandning av samlade skatter och egen-tillverkade saker. Här kommer en liten närbildskavalkad.


Jag är mycket stolt över att få presentera detta fina akvarium som Pysselstugans bidrag, även om jag endast bidragit med inhandlingshjälp av diverse färgburkar etc samt även en viss assistans vid ugnsbränning av ett par av invånarna. I övrigt är det hon som har stått för design och tillverkning, förutom snigeln som tillverkades av en kär besökare i stugan  =)

Eftersom det är Konstnären som utfört uppdraget är det rättvist att det är hon som får hitta på ett nytt tema till Marit, som är nästa pysslare på tur i vårt lag.

Så Marit; håll i dig och stort lycka till  =)  Ditt tema blir

Sport

8 kommentarer:

  1. Åh, vilket fantastiskt akvarium!
    Blir så glad av att se vad alla skapar och att stafetten rullar på.
    Ha en fin helg och tack för att du ville vara med.
    //jonna d

    SvaraRadera
  2. Å så fint! Det är superkul att låta barnen släppa loss, min dotter gjorde en sommarlåda till dagis av en skokartong, full med sommarminnen. Det blev otroligt uppskattat och alla barnen ville prova att fiska med den lilla håven vi gjorde. Jag tycker föresten absolut att du ska prova att göra ståltrådsbokstäver. Mitt halvseriösa försök tog typ 20 minuter max, med lite ansträngning så hade det säkert blivit mycket bättre. Men jag blev ändå så pass nöjd att det fick vara. Jag har fått för mig att jag ska prova så många tutorials som möjligt i pysselstafetten den här vändan, hittills har vi provat alla (men alla lär inte hamna i bloggen - eller det vet man aldrig ;-))

    SvaraRadera
  3. men så himla fiffigt löst! Vilket skapande och så härligt glada färger...det kan vi behöva i det disigt gråa nu!

    SvaraRadera
  4. Som akvarieexpert (eller nåja, kanske inte expert direkt men jag HAR i alla fall ett riktigt akvarium) så kan jag bara säga att det där är ett VÄLDIGT fint akvarium med många spännande innevånare och jättefina flytväxter.

    SvaraRadera
  5. Jätteläckert akvarium! Vad duktiga ni är! =)
    Hälsa den lilla konstnären! Underbart!

    SvaraRadera
  6. Men vad fiiint. Vilket arbete du lagt ner!!! /Knatten

    SvaraRadera
  7. Ett fantastiskt och fantasifullt akvarium! Det vore också jätteroligt att se den där draken när du får ihop den!

    SvaraRadera
  8. Så flink kunstner du har! Hun har virkelig gjort en kjempeflott innsats, og gitt meg litt av en utfordring, sport er ikke min sterkeste side :) Men det er jo nettopp det denne stafetten skal være - en utfordring.
    Nå må jeg nok tenke og lete etter inspirasjon.

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥