fredag 15 oktober 2010

Höstlöv utanför Pysselstugans dörr

En hel månad... vart tog den vägen...?

Det var ju inte meningen att vara borta så länge... Minns ni mig fortfarande, alla härliga virkare, pysslare och bloggare där ute? Hoho! Jag är fortfarande här... =)

Vi har haft en lång period med ryggont följt av snuva på snuva. Fortfarande hör jag inte så bra, det är liksom lite vadd-artat i mina örongångar och inte har jag suttit nästan nåt framför datorn heller så jag har missat massor av vad ni har haft för er de senaste veckorna. Jag har hur mycket som helst att läsa ifatt!

Men det är klart att det funnits ljuspunkter och virkstunder den här tiden också. Virkstunderna har dock varit betydligt färre och kortare än jag skulle önskat, men de har ändå funnits. I min väska finns just nu alltid en liten påse med ett av garnen från i somras, som sakta men säkert förvandlas till en scarf med mönster från FruAlbertssons.



Jag har också virkat vidare på dansösen, och det ska ni få se mer av om någon dag eller så. Senaste foto-försöket var kapitalt misslyckat nämligen så de bilderna visar jag inte!
Jag har också startat ett handarbetsbyte med en kär vän där min andel blir en virkad Elliott... ja, ni ska få se mer av det också lite senare.

Sen har jag och min lilla konstnär varit på Sten- och Mineralmässa, och fullkomligt frossat i vackra stenar!! Vi hade kunnat tillbringa många fler timmar där och spenderat betydligt fler slantar, men vi lyckades sansa oss. Det här är en liten del av vad jag fick med mig hem...


... jag får inte nog av att titta på dem... jag älskar faktiskt stenar.... myyyyycket märkligt personlighetsdrag förmodligen, men jag står för det =)

Här är en del av vad som fanns i konstnärens väska....


Och så har jag och mannen här hemma promenerat runt lite Mitt I Hösten och Njutit Av Färgerna, för att inte tala om Den Ljuvliga Luften. Suck! Jag borde nog försöka ta en liten del av semestern i oktober något år.




... det gör mig lycklig i själen att vandra i oktober...


Nå, det kommer snart mera! Må bäst allihopa ♥

8 kommentarer:

  1. Så härlig scarfen ser ut att bli! Och jag kan också gå igång på vackra stenar..! ;-) OCh nej, visst har vi inte glömt dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! Har faktiskt undrat lite vart du tog vägen =)

    Åh, vilken härlig header du fått till! Och så fin scarf på gång....så fint mönster!
    Men stenar ÄR ju speciella!....ingen är den andra lik och kan ju vara så himla vackra och fascinerande! Era är ju underbara! Den på översta bilden, i mitten och lite randig är nog min favorit....så fina färger.

    Bra att du mår bättre! Önskar dig fortsatt "krya-på-dig"! =)

    SvaraRadera
  3. Hej och välkommen tillbaka!
    Det låter besvärligt med ryggont och förkylningar. Hoppas att de ska försvinna nu, så att du orkar göra sådant som du vill.
    Härliga höstbilder. Och scarfen ser bedårande ut!
    Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är stenar fantastiska? De har något alldeles speciellt, även om de "bara" är... stenar. ^^

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du vill vara med i utlottningen!
    2 lotter till dig! =)

    Ja, jag är själv förvånad över vad många som vill vara med! Det hade jag aldrig kunnat tro! =D
    Trevlig söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. PS: Vilken fräckk bakgrund! Verkligen i tiden! =)

    SvaraRadera
  7. Läckertvirkmönster! Kul att du vill vara med i min tävling

    SvaraRadera
  8. Så fint du har gjort!

    Jag älskar stenar! Och berg och klippor... alldeles särskilt berg och klippor och stora stenblock faktiskt. Vet inte varför egentligen, har alltid gjort det.

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥