onsdag 27 oktober 2010

Pysseldag

Idag har vi haft en äkta Pysseldag i Pysselstugan - hela dagen pyssel med nål, tråd, pärlor och garn. Min lilla konstnärs krasslighet är nu över, men hon fick en dag till på sig att vila och komma igång med matlust och så igen. Energin flödade till framåt lunch (efter två kokta med bröd... ) och vi plockade fram en stooooor låda som vi gjorde en rejäl djupdykning i.

Det blev mest ödlor. Massor av ödlor.
Först förklarade hon att hon inte är en "nål-och-tråd-tjej" så därför fick jag stå för det och hon valde färger och design. Men sen såg det så himlans roligt ut, tror jag, så till slut blev hon ändå en "nål-och-tråd-tjej" och tillverkade ödlor på löpande band.





 Det syns inte så bra, men förutom alla lysande ödlor kan man längst upp i vänstra hörnet se en liten bit av ett mycket vackert pärlhalsband (3-radigt minsann) som hon också tillverkade, samt längst ner i högra hörnet syns (nästan) mitt grön-lila kompisarmband som jag ska ha på mig hela dagen imorgon =)

Ödlorna är mycket lätta och snabba att göra, och nu har vi alla i familjen varsin att knyta på väskan =D
Om det är någon som har mönster eller förslag på ytterligare figur man kan göra tar jag gärna emot det!

Virkning har det också blivit, så klart, men jag kan inte riktigt visa resultatet ännu. Det är bara halva skapelsen som har kommit till ännu. Ni får en liten tjuv-kik här




Inte såååå svårt att se vad det är, eller hur? Mönstret finns länkat till här på bloggen och snart, mycket snart, kommer det mera =)

Ha en fortsatt härlig vecka! ♥

8 kommentarer:

  1. Vilka fin pärlödlor ni gjort!Kan det bli nån sån här Pokemon figur kanske!? Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vilka söta ödlor! De är verkligen jättesöta. Och ja, tack, du får gärna skicka mönstret till mig! Word funkar fint för mig :-) Tackar så mycket! Du kan skicka det till majafiff@hotmail.com
    Spännande! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med en pyyseldag! Och ödlorna är jättesöta.
    Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för din fina kommentar om min "Döden"! :)
    Får nog kanske bli några häxor och pumpor här också nu när Halloween närmar sig med stormsteg...

    Vilka fina ödlor ni gjort! Jättesöta verkligen!
    Längtar till min lilla bonuspingla är lite större och kan göra sådana saker. :)

    SvaraRadera
  5. Wow vilka pysslare ni är! Ödlorna är jätteina!
    Fin kisse på gång också! Hm.... á la Crochetra? ;)

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart att ha en liten konstnär i huset!? Jättefina ödlor, det måste jag tipsa min egen pysseltjej om! Jag tror jag kan lista ut hur man gör.. kanske.

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för beskrivningen på ödlorna! Att det skulle vara en nål i varje ände hade jag inte kommit på. Det är så bra att få nya pysselidéer ibland!

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Jättefina ödlor! Hade du en liten beskrivning på dem skulle jag och mina grabbar bli glada!

    Mvh Madeleine madeleine.envall@tele2.se

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥