tisdag 13 april 2010

Ediths presentrosett

För ett tag sen visade jag ett nytt pyssel jag lärt mig på bassängkanten; vika presentrosetter. När jag en sen kväll bläddrade i mina urgamla virk- och stickbeskrivningar hittade jag en beskrivning på ytterligare en presentrosett, och idag provade jag och nöjd blev jag ^-^

Dessutom lärde jag mig för ett tag sen att göra små, små stjärnor efter att ha läst ett inlägg hos Ilkka. Hon kallar dem Lucky Stars, och här finns inlägg med länk till beskrivning. Jag har provat att göra dem i både pappersremsor och presentsnöre, och båda funkar. Papper är dock lite lättare. Det visade sig att dessa två, stjärnorna och rosetterna, passade utmärkt ihop! Så här blev det:


En rosett med en pytteliten lyckostjärna fastlimmad i mitten. Det blev fint att göra både i samma och olika snören:


Både det blå och det gröna snöret (sk presentsnöre) är köpta på Panduro, där de just nu har en hel hylla full av snören i härliga färger och mönster.

För den intresserade finns en beskrivning på hur man går till väga för att göra en sån här rosett (med mina foton som illustration) till vänster.

3 kommentarer:

  1. Hej =)
    Jag använde Drops Paris vaniljgul till draken tror jag. Nr 35 på den här bilden;
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visgarn.php?garn=Paris
    Jag köpte garnet här;
    http://www.garnshoppen.com/
    Kram och hoppas du får en härligt virkig kväll =)

    SvaraRadera
  2. Hey! Hittade din blogg, lägger mig som följare! Tack för titten!

    SvaraRadera
  3. Vad kul det är att man kan inspirera andra, när man själv vaknat upp till en dag med överskottsenergi! Hihi..

    Häls. Erika

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥