onsdag 29 december 2010

Mobilfodral

Jag har gjort mitt första mobilfodral... mobilväska...?... mobilcase... asch, jag vet inte vad de ska kallas för!! Mobilfodral. Så. Det heter mitt i alla fall. =D

Jag blev ruskigt inspirerad av en kaffekopp på jobbet en av de sista veckorna före jul, fotade den med mobilen och tänkte genast på African Flowers
(= virknörd?)
Nu, när det är några lugna dagar mellan jul och nyår, tog jag fram mina små mini-Järbo-nystan där jag hittade precis de färger jag ville ha och så började jag... med en African Flower... och blev så där tok nöjd med resultatet, för det blev precis så som jag tänkt mig! =)

... sen började jag klura på vad mina nya African Flowers skulle kunna bli...
... rätt så små blev de i det garnet...
... hmmm... ett mobilfodral .... till båda mobilerna. Ja!!!

Ta-daaaaa!!!!


Jag blev som sagt väldigt förtjust i själva blomman, men som helhet är jag inte riktigt nöjd med färgsammansättningen, så jag måste nog göra nåt mer med blommorna i den här färgkombinationen (ah, stackars mig!!)


Men jag är nöjd med funktion och design ändå. Både privat- och jobbmobilen ryms...


... se så fint de samsas om utrymmet. Den svarta sömmen är inte bara en dekoration, utan också en skiljevägg inuti själva fodralet eftersom jag tror mobilerna mår bäst av att vila i varsin liten ficka, och inte precis på varandra.


Svårt att fota svart garn mot svartgrå mobiler, men man kan ändå skymta mellanväggen mellan mobilerna.
Hur som helst, mobilerna verkar trivas, och jag trivs med fodralet. Inga mer bortlagda eller glömda mobiler här inte!!

Nu ska jag gå och rita lite tillsammans med min lilla konstnär. Jag har en idé där också, som måste få komma ut i friska luften. OM det blir bra (= som jag tänker mig =P ) så kanske jag visar sen...

Må gott allihop! ♥

8 kommentarer:

  1. Hi:-)
    Very impressive etui for the mobile!I love its crochet pattern and also the colours.It is very practical too,especially when frost comes around-the telefon has got a very warm coating
    :-)
    Best Regards and Warm Hugs-
    -from HalinaDK-

    SvaraRadera
  2. Hi!
    It is a godd idea for keeping mobile phones.Congrats!Your handcrafts are very cute:)I will follow your blog up to nowç

    I like knitting and amigurumi,too.
    can you visit my blog?
    filizinevi.blogspot.com

    see you:))

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefiffig idé! och så snyggt det blev!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Vilket smart och praktiskt fodral! Tjusigt också minsann :)

    SvaraRadera
  5. Läckert mobilfodral! Så smart att göra ett där två mobiler får plats. Fyndigt med mellanväggen.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Det var lite roligt att se ditt mobilfodral, jag har nämligen fått en liknande idé, fast jag frihandsvirkade någon sorts konstig blomma - du ska få se den på min blogg senare! Din blev jättefin, och vilken fyndig idé att ha till två mobiler!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥