fredag 31 december 2010

Årets sista pyssel

Så här på årets sista dag visar jag 2010 års sista (färdiga) pyssel (pågående pyssel finns det en hel hög av fortfarande... en ansenlig mängd av dem ligger just nu på vardagsrumsbordet där jag tar mig ann dem en efter en...)

Det var så roligt att göra ett nytt fodral till mobilerna, att jag blev tvungen att göra ett fodral till min ipod också. Inspirationen kommer från Drops och är ett kuddfodral, men jag orkade helt enkelt inte göra fullt så många rosor =)


Min ipod blev mycket glad, och spelar nu musik med en lite livligare ton, tycker jag =)

Själva fodralet är stickat i Järbos Fuga, med stickor 3.5, och rosorna är virkade i Järbos mini-nystan, virknål 2.0. Länk till mönstret på kuddfodralet som rosorna (och inspirationen) kommer från finns här. Jag tycker kudden är storslaget läcker, och kanske gör jag den ändå någon vacker dag!

Ja, och nu återstår endast att önska alla och envar som besökt Pysselstugan under det gångna året, och alla kommande härliga besökare under nästa år ett

****  Riktigt Gott Nytt År 2011 ****
Må kreativiteten flöda!!

9 kommentarer:

  1. Hi-Nettan:-)
    The warm,crochet-etui for Your I-Pod is also beautiful and very useful on frosty days.No strange,that Your I-Pod was glad to have such warm coating.
    HAPPY NEW YEAR TO YOU!
    Best Regards-HalinaDK-

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år Nettan =) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år! Och det var ett riktigt tjusigt fodral minsann!

    SvaraRadera
  4. Ja, må kreativiteten flöda även 2011!
    Vilket fint mobilfodral du gjort !!
    Och vilka härliga julgransprydnader du virkat! Läckra!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. hello, nice blog..nice works..happy new year..


    Sevilay

    SvaraRadera
  6. Vilka söta mobil- och Ipodfodral! :)
    Och gott nytt år! <3

    SvaraRadera
  7. God fortsättning. Jättesnyggt fodral.

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥