torsdag 1 januari 2015

Nyårsönskan i glittrig sjal

Gott slut på det gamla året, och all önskan om ett fantastiskt nytt 2015!

Här har vi firat lugnt med gott att äta och dricka, samt bra film vilket är vad nyår brukar innebära för oss; bra film på bio eller hemma. Massor av bra film :)

Eftersom tillställningen var så lugn fanns inte anledning till värsta festklänningen i år, men jag gjorde ändå klart min .... ja, vad ska jag kalla den.... sjal? Poncho? Tänkt att bära till festklänning.

I alla fall. Vid ett besök i garnaffären såg jag ett rött nystan av detta garn, och drabbades av akut ha-begär. Det här var en tid efter nyheten om M&K's upphörande, så deras garn hade börjat försvinna och det fanns bara ett nystan kvar, men jag tog det (utan att ha en aning om vad jag skulle göra av det). Sen såg jag samma nystan fast i denna färg, och naturligtvis fanns det bara ett kvar av den också.... så jag tog den med :D


Garnet är Marks & Kattens FAME trend paljett (55% ull, 38% akryl och 7% paljetter). Nystanet är på 100 gram, och på stickor nr 5 och rätstickning över 80 maskor räckte det perfekt till denna sjal.
Sjalen är vid så antingen kan den bäras på detta vis, nervikt till lagom längd över axlar/överarmar eller som en mjuk hög krage runt halsen.


Det röda nystanet blir något annat, eller åtminstone i ett annat mönster. Den ligger här bredvid mig, i korgen för pågående arbeten. Jag visar upp den när den är klar.

Nu är det dags för mera film! Må bäst ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥