tisdag 30 december 2014

Sockor till frusna

I oktober visade jag mina nyligen påbörjade sockor, här. De blev klara lagom till kylan, och har använts till frusna fötter lite då och då. Oftast då det också funnits anledning att lägga upp sagda frusna fötter på bordet, så man kunnat beundra de tjusiga sockornas färgskiftningar samtidigt :)


Sockorna är virkade i det underbara garnet FAME trend från Marks & Kattens, 75% superwash ull och 25% polyamid, med virknål 2,5 mm.
Mönstret som är gratis heter Rocky Road av DROPS Design, och finns här på Ravelry.
Lättvirkade sockor, och bra blev de. Jag virkade på ganska höga skaft, så de syns ordentligt när jag även har dem till mina lågskaftade gummistövlar och mina kängor.

Sedan dessa blev klara har jag även gjort ett par enfärgat kornblå till min mamma, men de fick jag så bråttom att ge bort att jag glömde fota!

Må bäst ♥

2 kommentarer:

  1. Jättetjusiga sockar blev det!

    SvaraRadera
  2. Riktiga önskesockor !!!
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR !
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥