torsdag 6 mars 2014

Hattifnatt

Idag firar vi Konstnärens födelsedag, hipp hipp hurra!

Nåt virkat önskar hon sig alltid, och nyligen förklarade hon att hennes favorit-figur i Muminvärlden är Hattifnattarna.
De är ganska mystiska varelser, ständigt på resa - ingen vet vart och de verkar dessvärre aldrig komma fram.

De hör inget och pratar aldrig, men är väldigt känsliga och kommunicerar på telepatisk väg. Fast frågan är om de ens har nåt att kommunicera om. Man vet inte.

Farliga är de bara i samband med åskväder, då de blir elektriska, så under sådana bör man absolut inte röra vid dem.

Den här Hattifnatten är virkad i Lima knitting yarn, 100% bomull (ganska stelt och inte så skönt att virka i, men stabilt blir det. Hattifnatten är inte ens stoppad. Han står väldigt bra ändå! ) Den gröna lilla plattan är virkad i Svarta fårets Tilda, båda med virknål 2,5.

I plattan ligger en metallbricka, så han välter inte. Blomknappar och limmade ögon.

Mönster har jag inget. Hattifnatten kom till på frihand, och kommer fler (det ska det, säger Konstnären) blir de därför alla unika :)

Må bäst <3

2 kommentarer:

  1. Gu´ vilken rolig en !! Du har verkligen fantasi.
    Ha en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Han ser rolig ut men jag måste erkänna att jag aldrig gillade muminarna när jag var liten. /Knatten

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥