onsdag 19 mars 2014

Bob The Minion

Jag har äntligen!!! lyckats bli färdig med ett projekt som pågått länge.... och som otåligt väntats på.
I juli (!) förra året skrev jag om alla mina då pågående projekt. Då fanns han med minsann, och ganska långt hade jag hunnit också.

Sen fick han fötter. Och armarna blev klara..... och sen.... jaaa....
Jag tror jag blev alldeles nojig när det började närma sig ansiktet! Allt hade blivit så bra fram tills dess. Tänk om ansiktet skulle förstöra allt! Mönstret är väldigt bra, finns här hos All About Ami. Han är helt och hållet virkad i Svarta Fårets Tilda med virknål 2,5. Ögon och mun skulle göras av filt.

Men nu blev det plötsligt dags. Jag har haft hosta, och inte så mycket ork till övers, men modet att börja göra klart ett ansikte rann till och idag blev han äntligen färdig. Äntligen.

So, please everybody: Meet Bob!!

Bob är en lättsam och trevlig figur.

Väldigt snygg även i profil  =)

Bob tillhör ett annat Minion-kompani än de ni tidigare sett på film. "J"

Bob...? Du har fått öron?

Ahhh.... busar!

Jo, Misty. Du är också söt!

Men Bob är inte bara söt, han är coooool.....

Misty? Misty!!

Ja, Misty. Du är också cool.....


=)  Må bäst

7 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska kattbilder!
    Jag känner kanske inte Bob, men Misty uppför sig i alla fall som en normal katt...!

    SvaraRadera
  2. Så underbart fin han blev! Vad duktig du är! Väldigt roligt att få se hur den blev. Nå'n dag ska jag också lära mig att virka, men fram till dess så njuter jag av att få se alla fina virkade saker som andra gjort. Keep up the good work!
    Med vänlig hälsning
    Tess på Panduro :)

    PS. Misty är också helt fantastisk! ;)

    SvaraRadera
  3. Men shit vad snygg!!! Du är verkligen GRYM på att virka! :)

    SvaraRadera
  4. Min lilla virkade kompis har för övrigt bytt arbetsplats och lyser nu upp mitt skrivbord på Vetenskapsrådet. :)

    SvaraRadera
  5. Vad cool han blev :-) skulle man kunna få köpa mönstret av dig? Har en son som är alldeles galen i minions.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev han cool! :D
      Mönstret är dessbättre helt gratis, och finns att hämta här: http://www.allaboutami.com/post/11585794742/minionpattern
      I originalmönstret har minionen två ögon, jag gjorde egna ändringar för att få till en cyklop. Lycka till! //Nettan

      Radera
  6. Gör du allt i ett stycke eller någon del för sig och virkar/syr ihop?

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥