söndag 27 mars 2011

Mer Good Luck Charms och Rutiga blommor...

Jag och min lilla konstnär har köpt varsin mys-mugg, och på själva namnet hör ni ju när de är tänkta att användas =)

Häromkvällen blev jag sugen på kaffe.... mys-kaffe alltså....


Hennes mugg ser likadan ut fast med rosa botten. Härliga blommor i olika färger runt om... mmmmm... precis vad jag behöver för att bli inspirerad!  Och mest som jag stod där kom jag att tänka på African flowers när jag tittade på muggen, och sen tänkte jag på ännu en Good Luck Charm som jag lovat göra.

Så då blev det så här! Det är ingen riktig African flower utan en liten anpassning, men grundprincipen är densamma. Glada härliga färger.... och på andra sidan....


Små hjärtan, Teeny Tiny Hearts, som jag just hittat hos Lucy på Attic24. Mycket lätta och roliga att göra! En liten kärleksamulett till alltså, och även den här har 15 st små rosa lappar med ordet Kärlek skrivet på 15 olika språk samt ett rött glittrigt hjärta i sig.
Om några dagar kommer den som ett brev på posten till Maria med bloggen Så´nt som gör mig glad. Hoppas du blir glad för den här!  =)

Ja just..... var det någon som reagerade på inläggets rubrik? Rutiga blommor, vet ni vad det är? Ja, inte någon African flower alls, utan Kungsängsliljan. I veckan hade jag den stora turen att springa förbi, och sen naturligtvis rakt in i, en blomsteraffär som sålde sådana i kruka. De är så underbara....


Så fort våren blir varm nog ska jag plantera ut lökarna till både dessa vackra liljor, och mina små pärlhyacinter i rabatten. I affären sa de att rådjuren skyr kungsängsliljan... vilket är en väldig tur... eftersom de och hararna och sorkarna ätit upp nästan allt annat jag hade här hemma....


Må veckan som kommer bjuda på mer vår och gärna mer värme till oss alla!
Kram på er ♥

4 kommentarer:

  1. Ja visst är dom supersöta dom där små liljorna fast själv har jag inga...än.

    Tack föressten för blomcheckarna som trillade ner i min postlåda häromdagen. Jag har ju varit datorlös o inte kunnat komma in här för att tacka.
    Kanske jag köper liljor för checkarna.....
    Ha en skön kväll. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt den blev! Nog blir hon glad.

    SvaraRadera
  3. sv: du såg ngt jag inte såg ... men som finns där ... ja, det stämmer egentligen.

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig mugg! Hade jag druckit kaffe så hade jag nog också velat ha en sådan ^^

    Kul att du vill vara med i min utlottning! Önskar dig lycka till :)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥