onsdag 5 januari 2011

Premiär för Målarstugan!


Välkomna, välkomna!

Äntligen har stunden kommit då dörrarna till Målarstugan kunnat slås upp, och vi gör det mitt i smällkalla vintern utan att rädas vare sig snöskottning eller kyla. Här inne sprakar en varm brasa, och glöggen är varm och god =)

Tanken med Målarstugan är att visa framför allt alster av Den Lilla Konstnären här hemma, min dotter som är 8 år och har en enorm och fantastisk produktion av kreativa, vackra, ibland läskiga och väldigt fantasirika teckningar, men även andra saker som t ex målade toa- och hushållsrullar. Tidigare visades dessa i vår första stuga, Pysselstugan, men den reserverar vi numera till just mer pysselbetonade saker, framför allt virkade sådana.
I Pysselstugan kan man lättast hitta och titta på tidigare publicerade saker genom att välja etiketten "Den lilla konstnären".

I detta första inlägg visar vi en av Konstnärens senaste teckningar; en vacker bild av hur det förmodligen ser ut i Regnbågslandet.


Även jag fattar i mellan åt pensel, krita eller penna och åstakommer något som mest tillfredsställer mitt eget behov av att frambringa bilder eller avbilda något så som jag ser det, och kanske - om jag är tillräckligt nöjd med resultatet - visar jag oxå upp det här. Nu är min rithand sorgligt otränad, men sånt går ju att ändra på. =)


Tills dess nöjer jag mig med att visa en tidigare teckning, från början av min Manga-period, som nog egentligen är en träningsteckning från någon instruktionsbok. Men idag får den duga!

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥