torsdag 1 oktober 2009

När inspirationen slår till!

Den lilla konstnären här hemma har några andra intressen vid sidan av att skapa färgrika glädjespridare i form av teckningar, tavlor eller annat pyssel. Hon gillar också små dockor med kläder som kan tas på och av i evighet, små djur med huvuden som skakar när man rör dem, små prinsessfigurer och små magneter som byggs ihop till fantastiska kreationer.

Det är mycket smått... många delar att städa ihop när kvällen kommer...

Vid en kvällsstädning, som inbegrep just de små djuren med rörliga huvuden, fastnade min blick på en liten speciell som såg så innerligt näpen ut! Efter några dagar kunde jag inte motstå ett försök, och för mitt inre såg jag redan hur det skulle kunna vara möjligt. Eftersom jag också hade exakt rätt gul färg i garnpåsen var det bara att sätta igång!

Så det blev en liten fjäril med mycket stora antenner! Jag använde all ny kunskap jag fått över sommaren, och virkade en bit, tittade på figuren, virkade lite till, repade upp en del och virkade om igen. När en liten kompis kom hem en söndag, tittade på min färdiga fjäril och utbrast: "Åh, den känner jag igen! Den har jag lånat när vi lekte på fritids!" stod jag fånigt och nöjt leende och kände att jag ändå fixat biffen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥