lördag 23 juli 2011

UFO nr 1 klar!

Det här är ett ganska färskt UFO, men ändå så irriterande att det aldrig blev klart. Halva köksfönstret gardinlöst, och heeeela högen med blommor låg färdig på bänken vid köksbordet dock utan skaft att hänga dem i......

Ett par regniga (mysiga) kvällar under tak på altan med kaffe å mjölk i muggen bredvid och biffen var fixad!
Tänk att det ska va så svårt ibland!!! Bara att bli klar!!


Och tänk så nöjd jag var med mig själv när de väl låg där, med skaft och färdiga. Mumsiga härliga färger...



Ja... sen tog det ytterligare nån dag innan jag tog mig för att klättra upp och hämta ner gardinstången, ta bort de tidigare blommorna och arrangera om hela blommande högen. Men nu så!  Ta-daaaaaa!!!!!


Mitt blommande köksfönster! Jag ler nöjt varje morgon jag kommer upp och möts av synen  =D
Mina hemmavarande Fiffilurer hittade genast dit, och jag tycker de passar utmärkt där uppe. Tror flocken behöver växa dock.... jo, faktiskt... det finns Fiffilurer i UFO-högen oxå ... =)

Observera min underbara grytlapp från Hedvig där till höger oxå. "Ska bara".... exakt!

Så får ni förlåta, men jag måste bara få visa för jag är så stolt över våra härliga ungar  =D Vår semesters första helg tillbringade vi i Vansbro, precis som förra året. Sonen simmade tre lopp och dottern ett. Titta vad de kom hem med....


Hon simmade Lilla Vansbro igen, var först i sitt heat med handen i kaklet, och medaljen och badbollen hon fick för det är nu sååå kära.
Han simmade Sum-Sim (Ungdoms-SM) 1500m och vann guld, därefter NM/SM 5000m och fick brons på SM och silver på JSM. Sen avslutade han med att komma 5:a på själva Vansbrosimningen. Kameran gick varm!

Nu så, kära Pysslingar, må bäst allihopa ♥

11 kommentarer:

  1. Åh, så fin gardin! Blir så glad av att se å detta! =) Hm...kanske härmar din idé till mitt eget köksfönster framöver. =)

    SvaraRadera
  2. Å vad jag gillar ditt köksfönster, man blir verkligen glad när man ser det! När dottern flyttat ut sina sista sista grejer från sitt rum blir det rummet ledigt till mig, äntligen en egen "atelje". Där måster jag nog härma dig lite och få till en sån glad gardin :)
    hälsningar virkpia

    SvaraRadera
  3. Underbart! VIlket härligt fönster. Måste vara en fröjd att se när man är nyvaken :-) Vilka härliga färger och så luftigt och fint.

    SvaraRadera
  4. Ååh vilket härligt och annorlunda fönster. Gillar den skarpt.

    SvaraRadera
  5. Att mötas av det fönstret på morgonen när man är trött måste vara väldigt uppiggande!!
    Jistarns så många medaljer - hälsa grattis.

    SvaraRadera
  6. Himmel så sött, jag skulle definitivt börja dagen med ett stort leende om jag bodde hos er!

    SvaraRadera
  7. Underbara blommor, så vackert det blev. Grattis till alla fina medaljer/Cattis

    SvaraRadera
  8. Härligt fönster! Det e japanese flowers va? Så himla fina e de :-)

    SvaraRadera
  9. Vilket gladfönster alltså, underbart!

    SvaraRadera
  10. Så himla fint och färgglatt, verkligen ett sommarfönster.

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥