lördag 4 september 2010

Amy Grumi

Min lilla konstnär designade för ett tag sen en egen kompis - Amy Grumi - som jag virkade. Det var väldigt noga, som vanligt, men hon blev nöjd till slut.
Jag vet inte riktigt varför, eller vad det betyder, men Amy är en "Tekopps-amigurumi". Hon såg henne framför sig sittandes i en te-kopp, och det ritade hon.

Nu är hon så klar. Till slut var vi överens, och Konstnären var nöjd. Här är Amy Grumi:



Amy gillar godis. Tur det är lördag...



Oj då! Visst fler som tycker om godis...



Men både Amy och Konstnären är generösa, och vet hur man delar med sig. De rosa knapparna är godast, tycker båda... =)


Så här såg min lilla Konstnärs ursprungliga design ut, så som hon såg Amy för sin inre blick när hon tänkte på tekoppar och amigurumisar:

 
 


Ha en fortsatt härlig lördagskväll, min fortsätter nu i TV-soffan!! =)   ♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Vad charmig! Du har ju lyckats helt fantastiskt med att få till henne precis på pricken likt =) Den måste ju bara "konstnären" blivit helnöjd med!
    Kom ihåg att hälsa din lilla konstnär att hon gör så fina målningar....måste ha fått konstnärsådran av sin mamma! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, så söt! Och vad kul att få se den fina teckningen som startade det hela. Tänka sig att ha en egen amigurumidesigner hemma, vad lyxigt! :D

    /LadyNight
    http://pysselstund.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Den blev ju jättesöt! Jag har också en amigurumi-designer här hemma, hon har designat en "rymdmonstermamma" som jag virkat.
    Och det ska nog bli fler rymdmonster efter hennes design! Vilken fin blogg du har, den följer jag nu!

    SvaraRadera
  4. Vet inte om det passar att svara här på din kommentar du skrev i min blogg, det är väl kanske större chans att du ser svaret då!
    Om du vill ha mönster på väsksängen så skickar jag det gärna, det är ett gammalt mönster så jag tror inte att det gör något att ge bort det! Hör av dig om du vill ha det!
    Roligt att du hittade till min blogg!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det ser ut, du gör så mycket fint!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥