söndag 8 augusti 2010

Åter....

... från semestern, till vardagslivet, till bloggvärlden =) .....
Hej vänner!

Det har hänt mycket, och mycket händer fortfarande. När solen skiner gör den det så in i nordens mycket. När det regnar är det med besked (och då har jag förstått att vi inte på långa vägar har sett de mängder somliga andra har....). Hela sommaren har vi grejat hemma, mest med målning men även med annat som stått på "att-göra-listan" ett tag. Så har vi varvat med både endagsutflykter och flerdagsutflykter till olika platser... lite bad... några tävlingar... bilåkar-virkning... läsning... promenader...

Igår mitt i natten kom vi hem från semesterns sista utflykt, alla mycket trötta och mycket nöjda! Vi konstaterade att vi startade semestern med Vansbrosimningen

Lilla konstnären deltog på Lilla Vansbrosimningen, 50 m i bassäng. Första medaljen, mycket stolt!
och avslutade den med Göta kanalsimmet igår i Sjötorp.

Storebror kom 2:a på 5000 m sim och spring över slussarna, tid 1:00.16.
 Där i mellan har det varit ytterligare ett par tävlingar, så det präglar vår fritid, helt klart. Men vi konstaterar också att det gett oss nya vänner, nya upplevelser på nya platser och härliga dagar i både sol och regn.

Jag har ägnat mig åt en hel del bilåkar-virkning dessa veckor, och har insett att mina African Flowers frodas bäst då. Högen med hexagoner växer stadigt, men än vet jag inte riktigt vad de ska bli....
Bilåkar-virkning lämpar sig också utmärkt väl för min blomsterhalsduk, som legat nere ett tag dessförinnan. Nu har den börjat ta sig igen. Tur att bilen inte ger minsta åksjukekänning... =)
Bilder kommer snart...

Det har inte blivit någon fjärde japanska ännu, men en till kommer att komma. Jag har bara prioriterat systers födelsedag före =D
Min lilla konstnär har designat en "Amy Grumi" som hon bett mig virka, och den är påbörjad och än så länge till belåtenhet. Foto kommer lite längre fram, efter godkännande =)

En dag hälsade vi på svärföräldrarna och kom att prata om virkning och mormorsrutor.  Det slutade med att gammelfarmors pläd från för länge sen värmde i mitt knä hela vägen hem, och jag var så glad! Den är så vacker!


Som avslutning vill jag återvända till Sjötorp igen, det var en utflykt som verkligen satte guldkant på semestern! Målet var Göta kanalsimmet, men vi gjorde så mycket mer under dagarna vi var där. Bland annat var vi på konstutställning, vi åt hembakat på hembygdsgården, fnissade på medeltidsmarknad, åt gott fleeeera gånger om, njöt av sol och massor av glass, slogs med getingar, var på mera marknad, vandrade längs med kanalen och fyndade i bodarna. Faktiskt hade jag gärna stannat en dag till...

En av bodarna hade den fantastiskt lockande skylten "Garn".... =)   Härligt, eller hur!!
Det var mest uppstickade plagg där inne, men även några hyllor garn så jag blev förstås tvungen att handla lite...  Mannen här hemma blev ytterligt förvånad över den sansade mängden "2 nystan" när jag väl kom ut igen  =D


Garnet Flower ska bli blom-mönstrat av sig själv när man stickar i det. Jag var ju tvungen att prova att virka först, och då blir det visserligen mönstrat men knappast blommigt. Så jag repade upp, och nu ska här snart stickas något litet igen. Garnet Himalaya tänkte jag ska bli en sjal att ha över axlarna på kontoret när hösten kommer. Då kan den påminna mig om sommar och solglitter i vattnet.

Vi åkte inte hem förrän solen var på väg ner, och innan vi satte oss i bilen tog vi en sista promenad på bryggan och bara njöt av livet...



Nu ska här packas upp en del, tvättas lite, promeneras en stund och sen ska jag kika runt vad alla ni andra haft för er den senaste tiden!

5 kommentarer:

  1. Det var en innehållsrik semester!Och vilka duktiga simmare du har!Roligt att få ta del av era upplevelser - och garnet verkar vara jättefint.
    Maria

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! Mycket kul ni verkar ha upplevt. =)
    Låter spännande med garn som blir blommigt av sig självt ....måste få se sedan! =)
    Att du kan virka i bilen! Det fixar inte jag....åksjuk då =(

    SvaraRadera
  3. hejhej :-) finfin var verkligen filten!

    SvaraRadera
  4. Hej, Oh, så fina bilder och filten gillade jag oxå.

    jag virkar oxå i bilen och njuter av att vara kreativ alltid. :)

    SvaraRadera
  5. Hej och välkommen tillbaka!

    Tack för din kommentar hos mig. Jag lovar att ta hand om mig själv också :-) Men faktum är att jag gör det delvis genom att fixa och dona lite och få ordning i huset, eftersom jag mår bättre om det är ordning och reda. Dessutom är jag rätt så rastlös nu och bara väntar så det är lite svårt att bara ta det lugnt :-)

    När det gäller sömnaden så kan man mer än man tror! Åtminstone om man har mönster med bra beskrivningar :-) Jag skulle inte kunna rita mina egna mönster eller så, och de jag använder är enkla, än så länge i alla fall. Så ge inte upp utan försök, det kanske funkar för dig också! Själv har jag blivit förvånad över hur bra det blir, jag som inte sytt mycket i mitt liv. Jag är riktigt stolt! :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥