lördag 3 juli 2010

Tävling hos Caroline på Amigurumi och Pysslerier och lite annat

Hejsan svejsan!

Här igen, efter en himla massa annat än pysslerier... Märkligt vad mycket som kan hända samtidigt ibland! Jag håller utkik på vad alla ni andra gör, men i hastigheten är jag dålig på att kommentera. Ledsen för det. Det blir snart bättre. Bara tre arbetsdagar kvar till semestern.... fast.... hmmm... det var visst lite som skulle hända direkt där då också. Men sen blir det bättre!

Först tänkte jag bara uppmärksamma en rolig tävling hos Caroline på Amigurumi och Pysslerier. Titta bara vad mycket fina saker som lottas ut! Tävlingen pågår till den 17/7. Skynda att kika!


Sen tänkte jag visa lite snabbt vad jag och min lilla Konstnär ändå hittar på under de små stunder vid sidan av att pyssla med som vi har. Vi börjar med Konstnären. Hon har köpt sig ett par nya skor. De såg precis ut som de var gjorda åt hennes Moxie Girl-docka, fast i verklig storlek. Kolla här, först en Moxie Girl-utstyrsel för er som inte riktigt hängt med =)


 (Moxie Girl = typ barbie med stort huvud, mycket hår, och kläder som man till stor del får färglägga själv)
Här är hennes nya skor, och vad hon gör med dem med hjälp av Moxie Girl-pennorna...


Jag lovar att hon njuter nu, där hon sitter - mitt på golvet med pennorna runt omkring sig - och målar sina nya skor (bara tänk er hennes min när föräldrarna säger "visst, måla på du!" på NYA skorna... hur ofta händer det... ?). Skulle dock inte tro att de är något att ha en regnig dag, så må solen skina i sommar =)

Så jag då. Jag är för tillfället omgiven av UFO:s, och tyvärr skapar jag nya hela tiden... Det verkar vara extra svårt att slutföra något nu när tiden är så knapp att ägna åt garn och virknål över huvud taget. Så vid sidan av änglar, väskor, en häst, mönstret till trollmor mm mm så har jag nu även provat att virka African Flowers. Åh, det var så härligt, för de är så lätta att göra och blir så fina!!!! Hela tre stycken har jag gjort, och jag vet ännu inte helt säkert vad de blir när jag (så småningom) blir klar.


Och sen har jag haft en idé som spunnit runt i mitt huvud ända sen jag fick hem Mias andra bok, och det var några stycken japanska dockor på rad med olika frisyrer och i olika färger. Nu är en klar och en till på väg...


... men det måste bli MINST en till, om inte två. De är så lätta att göra och så söta att jag blir alldeles ivrig när jag bara tänker på dem =)

Nåja, nu är det ändå dags att göra lite annat innan jag kan sjunka ner i ett hörn och virka iväg en liten stund ikväll. Tvätta ett plank inför målning hade jag tänkt mig, men jag har också råkat plocka med mig en besvärlig hosta så saker och ting är inte riktigt så roliga som de skulle kunna vara just nu. Den är inte svår, den bara blommar ut när jag ska sova... och jag har svårt att sova tillräckligt många timmar normalt... Nu är det lite eländigt faktiskt. Men det reder sig nog, "ta det lugnt i mellan åt, och drick mycket vatten". Ja ja.

Njut av sommaren som äntligen, äntligen är här och sköna stunder i skuggan med en virknål och ett maffigt garn i händerna =D  ♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Coola skor, fina blommor och söta dockor! Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fina blommor! Och supercoola skor!!
    Kul att du vill vara med i utlottningen, två lotter är dina =) Ha en härlig helg! Kram /Caroline

    SvaraRadera
  3. Söa dockor. Alltid roligt att göra såna småsaker som går fort och blir mycket av, dina fina african flower tex. Virkar själv av det mönstret men vet inte vad jag ska göra med dom än.... kanske en stor filt.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Ja det kan jag tänka mig att dottern njuter av att få måla skorna. Det ser kul ut! Min skotokiga tjej hade älskat det :-)
    De virkade african flowers är verkligen jättesöta! Varför hittar man alltid bara mer och mer som man vill göra???

    SvaraRadera
  5. Jättesöta dockor! Är roligt med små projekt som man faktiskt blir klar med ganska fort.

    SvaraRadera
  6. Fina skor :)
    vart har du köpt dom ?

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥