måndag 12 juli 2010

Japansk docka nr 2

Hemma i stugan igen efter några dagar mitt i folkfesten i Vansbro kring Vansbrosimningen! Inte en gnutta virkning, men en hel massa annat skoj har det varit. Själv har jag inte simmat en meter, men andra mig nära och kära har gjort desto mer av detta, och det har varit vansinnigt spännande att vara åskådare.

Veckan innan var full av aktiviteter, och jag hann inte mycket pyssel då heller, men en kväll var jag ute och fotade de helt underbara liljor som vi i år äntligen lyckades rädda undan de röda skalbaggar som annars ätit upp dem varje år. I början av veckan såg de ut så här...


Och kvällen innan vi for, i slutet av veckan, såg de ut så här....


Ber om överseende med färgerna... det verkar inte som att vare sig kameran, bildhanteringsprogrammet eller Blogger gillar den intenstiva orange färg de har... varje instans har förvanskat dem lite... Men ni får en idé i alla fall   =I   Hur som helst, tuvan har nu nästan blommat över, vilket gick väldigt fort i denna supervärme. Nu ska tuvan vårdas ömt till nästa sommar så ska vi försöka återupprepa det hela!

Innan vi åkte hann både jag och min lilla Konstnär göra färdigt varsitt projekt; hon fick klart sina skor, som nu är sommarfavoriter


och jag gjorde klart den andra av de japanska dockor jag fått för mig att göra


Den gula dockan fick bara en hårknut, som hon prytt med små blommor. Jag har börjat på den tredje dockan, som blir blå, och jag tycker de är så himla roliga att göra   =)   Lagom stora så de blir klara på ett litet kick, passar perfekt just nu när det är så mycket annat som också ska göras.


Önskar er alla härliga dagar, mysiga skuggplatser och svalkande drinkar =D  ♥

7 kommentarer:

  1. Oh, vad SÖTA de är de små japanskorna där de är ute på promenad bland blommorna! Så fint du har dekorerat dem också! Har också sneglat lite på mönstret i Mias bok, men inte kommit till skott ännu. =) Men blir verkligen sugen då jag ser dina!

    PS. Tack för din medkänsla!....Hm MÅSTE bara fixa nålen på något sätt...

    SvaraRadera
  2. De är ju så söta! Och dojjorna e riktigt coola. Är lite sugen på dockorna själv, det får bli ett framtidsprojekt...ett till i högen ;-) . Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har oxå gjort en sån ;O) & hunden & nu draken från nya boken. SÅÅÅÅÅ kul.
    kram

    SvaraRadera
  4. De små japanska dockorna är ju för gulliga! Jättefina har du gjort dem. Och vad kul med skor man målat själv...sådana borde finnas för "vuxenfötter" också :P

    Ha det gott och smält inte bort i sommarvärmen!

    SvaraRadera
  5. De är verkligen söta! Jag skulle bli väldigt glad om du kunde titta in på min blogg!!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej! Såg att du har sett awarden. Klart att du ska vara stolt, inte över awarden utan över bloggen. Den är jättemysig!

    Vilka otroligt fina liljor du har, jättevackra! Och de små dockorna är verkligen supersöta.

    Var har du köpt tjejens skor? Stortjejen här hemma är skotokig och pysslar gärna, tror att hon hade gillat de där.

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag ville bara säga att jag har en tävling på min blogg, ta en titt!

    Hej!

    Maja/Virkans amigurumi

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥