söndag 14 mars 2010

Det är vår!!

Nu äntligen känns det att våren är på väg. Snön bokstavligen rinner bort, och snöhögarna krymper lite för varje dag. Igår, när vi vandrade runt i Södertälje centrum under den pågående simtävlingens lunchuppehåll, kom vi från skuggan runt ett hörn ut i solen - och den värmde!

Vi hade förresten tagit med oss ett litet hörn av Pysselstugan till tävlingen. Konstnären och jag bredde ut en filt längst upp på läktaren, där man kan luta ryggen lite, och där ritade och målade vi, vek svalor och gjorde en tvåfärgad presentrosett. Mysigt! ^-^

I övrigt har vi börjat förbereda påsken här hemma i Pysselstugan. Konstnären ritar påskkort och lägger på hög. Vi har en härligt påsklig bukett i köksfönstret.


Jag har börjat göra påskdekorationer att hänga i riset. I år ska vi ha en amigurumi-påsk här ^-^
Igår, under simtävlingen, ritade och designade vi figurerna som jag nu ska förverkliga, och de kommer förstås visas upp här en efter en. Jag tänker också försöka lägga ut mönstren till dekorationerna, som en liten påskpresent till de virkare som eventuellt tittar in här. Än så länge är det en påskhare och ett litet påskägg som är klara, men ägget är jag inte riktigt nöjd med så det mönstret ska jag se över igen.


Påskharen är eget mönster, men inspirerad av denna lilla filur från Roxycraft, som dock är lite större i färdigt skick tror jag. Tanken är att samtliga dessa dekorationer ska bli ganska små, så man kan hänga dem i ett ris utan att böja varenda gren på kuppen....
Så småningom ska det också bli ett påskhjärta, fler påskägg, en påsklilja, ett par olika kycklingar och - naturligtvis - en påskkärring. Mönstrena samlar jag på en sida, som man kommer till via en (kommande) länk i vänsterkolumnen på bloggen. Håll utkik efter Påskharen!

1 kommentar:

  1. Hej! Vilka fina figurer du gör! Hit återkommer jag så du hamnar på min blogglista. Välkommen till mig!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥