söndag 1 mars 2015

Min egen Tilda ♥

Jag har länge velat göra en Tilda-docka, men eftersom att sy inte är min styrka har det aldrig blivit av. Men så fick jag se ett jätte fint mönster på en virkad Tilda, och nu sitter det faktiskt en riktig vår-ängel här hos mig till slut.


Mönstret, som är gratis, finns här hos Pias Hobby. Det är översatt till svenska från originalmönstret, och länk till det finns också hos Pia.
Min Tilda är förstås virkad i Svarta fårets Tilda, med virknål nr 2,5 mm.


Jag använde mina allra minsta säkerhetsögon till Tilda, och jag fäste kjolen lägre än man kanske brukar, men jag tyckte hon fick en så himla fin midja att jag inte ville dölja den. Till en början tänkte jag göra fler detaljer till henne, men eftersom jag varit krasslig på sistone med lite dålig ork så blev det inte så mycket just nu. Några vackra vårblommor fick hon i alla fall, men det kommer nog mer lite längre fram. Sådär framåt påsk kanske  =)


Det var roligt att virka en så här stor docka, och jag blev lite inspirerad att virka fler, fast i egen design. Tänk om dygnet hade några fler timmar bara...

Må bäst att ni där ute ♥

3 kommentarer:

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥