måndag 19 december 2011

Det snöar..... =)

Jag kan inte hjälpa det. Ledsen, men det går inte.
Jag älskar snö!!!
Äntligen ser det ut som vinter, det är snö på träden, snö på marken, snöflingor i luften!!! Jag känner mig genast som en gladare människa  =)

Julstämningen har haft svårt att infinna sig i år. Det har inte blivit lättare av att tiden på ett mycket märkligt sätt bara rusat fram, och jag som även älskar höst (ja, jag är kär i årstidsväxlingarna ♥) hann inte ens njuta den innan det bara var mörkt och blött i en evighet.

Idag är tyvärr min lilla konstnär sjuk och nerbäddad med jul-snuva och feber. Inte kul. Vi jobbar på att hon ska bli frisk till skolavslutningen på torsdag åtminstone. Men firat lucia har vi. Isa Isbjörn hjälpte till.

Sankta luciiiaaaa.....

Tänkte jag skulle visa vårt höstfönster, i en liten bildkavalkad. Egentligen är allt nerpackat i en prickig höst-låda nu, där det vilar till nästa år. Ett vinter-fönster är under uppbyggnad, som består av virkat, papperspyssel och annat. Nästa inlägg för det kanske  =)


Ni får ursäkta kvalitet på vissa bilder, det är en svår årstid att fotografera. Även ett fönster.
Fönstret byggdes på vartefter hösten fortskred. Det startade med astrar, sen kom fler och fler löv. Vid Halloween dök spöken, pumpor och häxan upp. Slottet tillverkades i skolan.

Må bäst ♥

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också snö! Det blir så ljust och fint! Men tyvärr kommer den inte att ligga kvar här...ska bli tö. Gillar inte detta slaskande och blaskande som det blir.....

    tjusiga blommor du virkat!

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett ombytligt fönster :-) Jag älskar också snö, men här syns ingen till... Kram

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥